Ontwikkelingen in je vak 19. Het Nieuwe Werken; juíst op het secretariaat! Als er een constante factor is binnen iedere organisatie dan is het wel dat er consequent wordt veranderd en verbeterd. En natuurlijk speelt het secretariaat hierin een cruciale rol. Wat blijkt: het secretariaat kan zelfs als voortrekker fungeren bij de introductie van andere manieren van werken. Het Nieuwe Werken; juíst op het secretariaat! Maar wat houdt Het Nieuwe Werken in? Wat heb jij als secretaresse hieraan? En wat levert het op? In deze workshop maak je kennis met alle onderwerpen die een rol spelen bij Het Nieuwe Werken zodat je na afl oop professioneel mee kunt denken en direct kunt starten om Het Nieuwe Werken ook op jouw secretariaat tot een succes te maken. Deze workshop reikt je de instrumenten aan om je manager aantoonbaar het vertrouwen te geven dat ook jouw secretariaat volgens de principes van Het Nieuwe Werken perfect kan functioneren. Misschien zelfs nog optimaler dan nu al het geval is... Marianne Smits is als adviseur & coach dagelijks actief in het optimaliseren van werkwijzen in organisaties. Haar passie is effectief werken, digitaal archiveren en innovatie zoals Het Nieuwe Werken. Ed Hartskeerl is is een enthousiaste en gedreven trainer en verzorgt trainingen over o.a. HNW, Social Media en SharePoint. 20. Onderhandelen over prioriteiten NIEUW Als secretaresse kom je ook veelvuldig in onderhandelsituaties terecht. Er komen van diverse mensen (collega’s, projectleiders en managers) vaak tegelijkertijd verschillende verzoeken, vragen en opdrachten op je af. Vanuit jouw klantgerichte houding wil je ze graag goed en snel kunnen helpen, terwijl je daar op dat moment eigenlijk geen tijd voor hebt. Aangezien je toch graag behulpzaam wilt zijn beantwoord je toch zoveel mogelijk alle verzoeken die op je afkomen. Het gevolg is dat je vaak zit over te werken, niet meer toekomt aan de echte prioriteiten en geen kwaliteit meer kunt leveren. Je bent de regie over je eigen werk kwijt met als gevolg een hoge werkdruk en veel werkstress. In deze workshop leer je hoe je voor jouw eigen belangen, mening en wensen kunt opkomen zonder dat het de relatie met je collega, klant of manager schaadt. Je krijgt inzicht in welke middelen je in kunt inzetten om met meer zelfvertrouwen te kunnen onderhandelen. Sonja Hottenhuis is trainer, coach en adviseur. Zij vindt het een grote uitdaging om in haar trainingen professionals bewust te maken van hun persoonlijke kwaliteiten, valkuilen, overtuigingen, emoties, vaardigheden en gedrag. 21. Secretaresse 3.0 - JIJ! maakt het versch Onder invloed van Het Nieuwe Werken zijn organisaties op zoek naar een moderne werkstijl die bij hun organisa én hun medewerkers past. Ook jouw afdeling krijgt daarmee te maken. Jouw rol en die van het secretariaat verande daarin. Wordt belangrijker en vraagt om nieuwe competenties als meedenken, faciliteren, sturen, beïnvloeden, adviseren, leidinggeven. Hoe zorg jij ervoor dat jij aansluiting houdt bij alle vernieuwingen? Dat vraagt om een gedegen plan van aanpak, om skills om als ambassadeur va de nieuwe manier van werken op te trede en de mensen om je heen te overtuigen van de voordelen van de moderne werkst In deze workshop krijg je praktische tools aangereikt waarmee je aan deze nieuwe rol invulling kunt geven en je je manager afdeling kunt overtuigen van de mogelijkheden die de nieuwe manier van samenwerken kan bieden. Annemarie de Martines is als consultant dagelijks betrokken bij het optimaliseren van managementondersteuning, waarbij vooral de focus ligt op het benutten van talenten en het creëren van een positieve werkomgeving. Pagina 9

Pagina 11

Voor clubbladen, online boeken en vaktijdschriften zie het Online Touch content management beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een online shop in uw weekbladen.

Brochure Workshopdagen 2012 Lees publicatie 15Home


You need flash player to view this online publication