COMMUNITY KWESTIE Om een waardevolle bijdrage te kunnen leveren aan de organisatie waar je werkt, moet je je altijd stipt aan je werktijden houden. 72,7% niet alle stipt-op-tijd-komers staan garant voor een waardevolle bijdrage. 19,4% wat een onzin: ik doe soms meer in 6 uur dan mijn collega in 8 uur. 8% als je niet op tijd kunt komen, zegt dat al genoeg over je verdere prestaties. Over deze kwestie gaven 739 mensen hun mening. Opleidingen 20 november - Utrecht Werken in het papierloze kantoor Leer proactief en professioneel meedenken en meewerken aan de opzet en inrichting van een papierloos kantoor. 23 november - Utrecht (startdag) Teamleider van het secretariaat Gesprekken durven aangaan, duidelijke doelen stellen, stimuleren, confronteren, coachen en zorgen dat de sfeer in je team prettig is. 29 november - Utrecht Redigeren van teksten Redigeren betekent volgens het woordenboek ‘In behoorlijke vorm (wat betreft stijl, grammatica, structuur) op schrift onder woorden brengen’. Dát is redigeren. 3 december - Utrecht (startdag) Personal Assistant Werken aan je toekomst: je eigen waarde leren kennen, je effectiviteit vergroten en je communicatieve vaardigheden op een hoger plan brengen. Meer informatie en inschrijven: www.managementsupport.nl/ opleidingen Opleidingenprogramma Samen met onze trainers hebben we weer een mooie uitbreiding op ons opleidingenprogramma kunnen maken. Uiteraard hebben we ons daarbij laten inspireren door de ontwikkelingen in jouw vakgebied en de eisen die dit stelt aan jou, je afdeling en je vaardigheden. Overtuigend schrijven Judith Winterkamp Wat moet je doen om je ideeën krachtig en overtuigend op papier te zetten? Of, hoe overtuig je je leidinggevende of collega’s ervan dat jouw voorstel het beste is? Tijdens deze training leer je hoe je overtuigt op papier. Overtuigend communiceren op afstand Gerda Bos Hoe communiceer je op afstand zo overtuigend mogelijk, zodat je de vaart in je werk houdt en de kwaliteit levert die je wilt leveren? Vind je het lastig om zonder hiërarchische macht zaken voor elkaar te krijgen? Wil je leren hoe je een gesprek netjes en snel afrondt? Dan is deze training iets voor jou. Vergroot je zichtbaarheid en verhoog je functiewaarde Jocelyn Rebbens Verantwoordelijkheid nemen voor je carrière en actief sturing geven aan je merk IK, dat is het doel van deze training. Management Assistant Experience, beleef de managementondersteuning van morgen Marianne Smits en Gunilla Blijsie Een nieuwe manier van leren, dat is de Experience. Je eigen gedrag en je gedrag in samenwerkingssituaties staan tijdens deze training centraal. Je leert door op de stoel van je ‘opdrachtgever/stakeholder’ te gaan zitten. Next Level Managementondersteuning Marianne Smits Van: ‘u vraagt, wij draaien’ naar managementondersteuning met een duidelijke toegevoegde waarde voor jouw (nieuwe generatie) manager(s), andere stakeholders én voor jezelf. Tailormade working, zo start je morgen Marianne Smits In deze training staat het werkelijk aan de slag gaan met Het Nieuwe Werken centraal. Je maakt zelf concrete actieplannen, stelt haalbare doelen en weet wat je moet doen om het te laten slagen. Meer weten? www.managementsupport.nl/ opleidingen. Vraag daar meteen de nieuwe brochure voor 2013 aan. 22 NOVEMBER 2012 MANAGEMENT SUPPORT Pagina 21

Pagina 23

Voor vakbladen, online edities en lesboeken zie het Online Touch content management beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een webwinkel in uw verenigingsbladen.

MSM1112 Lees publicatie 24Home


You need flash player to view this online publication