PERSOONLIJKE ONTWIKKELING Mooi vak, mooi event Ik heb me eens even verdiept in het programma van het Management Support Event ‘12. En ai, wat een pech dat ik niet bij de doelgroep hoor. Met wat zeuren en aandringen denk ik dat ik als columnist en trainer van Management Support toch wel uitgenodigd zal worden, maar in eerste instantie gaat dit feest aan mij voorbij. Pech, als je ziet wat er allemaal te beleven valt: inspirerende workshops, gratis mini-opleidingen, interessante exposanten op de beursvloer, gratis boeken, gratis stylingadvies, een waardebon van ClAudia Sträter en nog een heleboel andere leuke dingen. Jullie hardwerkende managementondersteuners, zullen niets tekortkomen en genieten van deze vakbeurs (jullie keren ‘s avonds niet alleen met vermoeide benen huiswaarts). Het event is natuurlijk een prachtig moment om je netwerk uit te breiden, om onbekende collega’s te ontmoeten en kennis te maken met iedereen van wie je iets kunt leren, gebruiken of ‘jatten’. Goed gejat is immers beter dan slecht bedacht. Laat de wereld weten wat je waard bent en toon initiatief. Zorg dat je zichtbaar bent en blijft in jouw wereld. Wellicht ontmoet je mensen die jouw expertise prima kunnen gebruiken en ben je de komende maanden ineens ‘echt’ belangrijk. Denk voor je bezoek aan het Event overigens niet alleen aan makkelijke schoenen; denk ook aan de tekst die je gaat uitspreken om jezelf op de kaart te zetten. Bedenk hoe je loskomt van je directe collega’s met wie je over het Event struint. Bedenk hoe je contact gaat maken met nieuwe, nog onbekende bezoekers. Bedenk hoe jij jezelf krachtig en vol van LEF aan de wereld wilt laten zien. Wie weet wat het allemaal op gaat leveren. Schep eens op over je mooiste projecten en resultaten. En mochten er mensen vragen hoe het met je gaat, antwoord dan niet alleen met ‘Goed’. Antwoord met: ‘Het gaat goed, ik ben met leuke dingen bezig’. Moet jij eens zien wat er gebeurt! Heel veel plezier. (Huub van Mackelenbergh) COLOFON Management Support magazine is al negenentwintig jaar het vakblad voor de professionele secretaresse, de managementassistent, de office- en bureaumanager en de directiesecretaresse. Het is een uitgave van Kluwer bv. In zijn redactionele formule richt Management Support magazine zich op de positionering en op de ontwikkeling van het vakgebied van de doelgroep. Tevens ondersteunt het de lezer in haar functie als sparringpartner van de manager. Management Support magazine verschijnt 10 keer per jaar Hoofdredacteur Vera Bot - vbot@vakmedianet-alphen.nl Eindredacteur Mieke Bloemheuvel - mbloemheuvel@vakmedianet-alphen.nl Redactieadres Postbus 4, 2400 MA Alphen aan den Rijn Telefoon: (0172) 46 66 07/46 65 84 Aan dit nummer werkten mee Gerda Bos, Maarten van Buuren, Gertjan Groen, Michiel Heemskerk, Miriam van Keulen, Marjo van Lijssel, Huub van Mackelenbergh, Milly van der Meulen, Roel Peeters, Marianne Smits, Karen Visser, Judith Winterkamp, Roos Woltering, Jan Zandstra (illustratie) Vormgeving en opmaak colorscan bv, Voorhout - www.colorscan.nl De Handlangers - www.dehandlangers.nl Druk Senefelder Misset, Doetinchem Uitgever Cas Wegman Marketing Ceesjan de Vos - cdevos@vakmedianet-alphen.nl Advertentie-acquisitie SasKia Bosker Telefoon: (0172) 46 63 89 sbosker@vakmedianet-alphen.nl Irene Verhulst Telefoon: (0172) 46 64 78 iverhulst@vakmedianet-alphen.nl Advertentieplaatsingen worden uitgevoerd overeenkomstig de ‘Regelen voor het Advertentiewezen 1990 Abonnementen Jaarabonnement € 89,- (excl. 6% btw, incl. verzending). Collectieve abonnementen op aanvraag. Abonnementen kunnen tot uiterlijk drie maanden voor aanvang van een nieuw abonnementsjaar worden opgezegd bij Kluwer, Customer Contact Center, Postbus 23, 7400 GA Deventer. Bij niet-tijdige opzegging wordt het abonnement automatisch verlengd. Met vragen kunt u terecht op www.kluwer.nl/klantenservice Digitale abonnementen Dit magazine is ook digitaal verkrijgbaar. Informatie: http://digitaal.managementsupport.nl/digitaal.asp? Informatie over abonnementen Kluwer legt uw gegevens vast voor de uitvoering van de (abonnements-)overeenkomst. Uw gegevens kunnen door Kluwer, of zorgvuldig geselecteerde derden, worden gebruikt om u te informeren over relevante producten en diensten. Indien u hier bezwaar tegen heeft kunt u contact met ons opnemen. Op alle uitgaven van Kluwer zijn de algemene leveringsvoorwaarden van toepassing. Deze kunt u lezen op www.kluwer.nl. Verzending en facturering Kluwer bv. Partners Bilderberg Hotel & Restaurants, Conferentiecentrum Woudschoten, KPN, Schoevers en VCK Travel. Auteursrecht voorbehouden Niets uit deze uitgave mag zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever openbaar worden gemaakt of verveelvuldigd. Op iedere inzending van een bijdrage of informatie zijn van toepassing de Standaard- publicatievoorwaarden van Wolters Kluwer Nederland bv, gedeponeerd ter griffie van de arrondissementsrechtbank te Amsterdam onder nummer 5/2000; een kopie kan kosteloos bij de uitgever worden opgevraagd. ISSN 1382-3590 - Copyright 2012 Management Support magazine. Hoewel aan de totstandkoming van deze uitgave de uiterste zorg is besteed, aanvaarden de auteur(s), redacteur(en) en uitgever(s) geen aansprakelijkheid voor eventuele fouten en onvolkomenheden, noch voor de gevolgen hiervan. 38 NOVEMBER 2012 MANAGEMENT SUPPORT Pagina 37

Pagina 39

Scoor meer met een webshop in uw club bladen. Velen gingen u voor en publiceerden handleidingen online.

MSM1112 Lees publicatie 24Home


You need flash player to view this online publication