hun visie. In die herijking van het business model zijn we in gesprek gegaan met onze klanten, in de meest brede zin va het woord: dus zowel de gasten en de trainers als de mensen die bij ons boeken.” Bij deze visie hoort ook maatschappelijk verantwoord ondernemen. “We hebben een Green Key-certificaat, dat onder meer voortkomt uit de ideologische doelstellingen van Woudschoten. Maar we doen meer dan alleen Green Key. Wij willen een goede business-partner zijn voor onze klanten, en daar hoort groen bij. Wij vragen het van onze leveranciers, en onze klanten vragen het van ons. Zij willen zaken doen met een groene business partner. Vooral grote klanten vinden MvO enorm belangrijk, dus zij gaan niet naar een locatie die niet duurzaam is.” In het verlengde van duurzaamheid ligt bereikbaarheid. “Veel planners en boekers werken met een logistiek budget bij het organiseren van trainingen en vergaderen. Zij kijken naar de kosten die gemaakt worden bij het reizen van en naar een locatie. Een centrale locatie is bepalend voor het budget. Bovendien is ons prijsbeleid helder, er zitten geen verborgen kosten in de offerte. Je krijgt geen verrassingen achteraf, het is één prijs voor het totaalproduct.” Vaste contactpersoon Maar de begeleiding van boekingen gaat verder dan dat. “We hebben een aparte reserveringsafdeling. Onze klanten krijgen een vaste contactpersoon, wat betekent dat de ervaring die ze hebben en de feedback die ze teruggeven weer wordt meegenomen in het doorontwikkelen van de samenwerking. Bovendien hebben de mensen op locatie ook één vast aanspreekpunt. Deze medewerkers zijn onderdeel van een team dat zich uitsluitend bezig houdt met de logistiek van de zalen.” Gasten hoeven dus niet steeds de receptie te bellen, ze hebben één persoon aan wie ze alle vragen kwijt kunnen. “We hebben bijvoorbeeld weinig bordjes hangen, we staan steeds in persoonlijk contact met de klant. Dat is een veel persoonlijkere benadering. En vervolgens nemen we achteraf altijd contact op met zowel de persoon die op locatie is geweest, als met de boekster.” Woudschoten beschikt over 140 hotelkamers en 30 conferentiezalen. Bijzonder aan de locatie is dat het complex uit drie vleugels bestaat, waarbij één vleugel volledig kan worden ingericht voor middelgrote congressen, tot zo’n 350 mensen. Ook bijzonder is dat een groot deel van de zalen een ruimte heeft van 60 tot 80 vierkante meter, precies de meest populaire omvang voor trainingen en vergaderingen. Daarom wordt veel geboekt voor learning en development, en door coachings- en trainingsbureaus. Wandelmogelijkheden Het concept is uniek omdat Woudschoten drie separate ontvangstruimtes heeft die allemaal grenzen aan tien conferentiezalen. Ook aan de schijnbaar kleine dingen is gedacht. “In die ontvangstruimtes hebben we goede koffiecorners. Want naast alle andere voorzieningen zijn goede koffie en goed eten uitermate belangrijk voor de gasten. Dat klinkt basaal, maar dat is wel wat mensen heel belangrijk vinden. We hebben daarnaast een à la carte restaurant voor grote groepen, en omdat we midden in een bos liggen, op een landgoed van 45 hectare, heeft iedere zaal uitzicht op het bos. Door die ligging zijn er ter ontspanning volop wandelmogelijkheden.” Persoonlijke gastgericht blijkt uit kleine dingen, zoals een trainersparkeerplaats of parkeerplaatsen speciaal voor vrouwen dicht bij de ingang van het gebouw. “Het is een compleet product omdat we geïnvesteerd hebben in alle ruimtes, het zijn allemaal moderne en sfeervolle ruimtes die aansluiten bij de behoefte van de gasten. Je komt hier dus weinig ‘tijdzones’ tegen. Omdat we de mogelijkheid hebben voortdurend te investeren kunnen we blijven inspelen op de behoefte van de klanten met een evenwicht in prijs en kwaliteit, en een hoog serviceniveau.” << www.woudschoten.nl Pagina 12

Pagina 14

Scoor meer met een webshop in uw clubbladen. Velen gingen u voor en publiceerden spaarprogramma online.

msm010212 Lees publicatie 13Home


You need flash player to view this online publication