TAALKWESTIES Als je de klacht toewijst, kun je uitgaan van onderstaand briefmodel: Inleiding - aanleiding en onderwerp: korte, neutrale samenvatting van de klacht - doel: klacht behandelen Kern - beschrijving en erkenning van de klacht - uiting van medeleven en excuses - beschrijving van wat je al hebt gedaan om het probleem op te lossen en/of - voorstel voor de (verdere) oplossing van het probleem Slot - concrete vervolgacties van jouw organisatie - (eventueel) gewenste acties van de lezer - uitnodiging om te bellen voor extra informatie Wijs je de klacht af, dan kun je dit schema gebruiken: Inleiding - aanleiding en onderwerp: korte, neutrale samenvatting van de klacht - doel: klacht behandelen Kern - beschrijving van de klacht - uiting van medeleven - afwijzing van de klacht - argumentatie (gebaseerd op feiten en onderzoek) - alternatieve oplossing of advies Slot - (eventuele) acties van jouw organisatie - (eventueel) gewenste acties van de lezer - uitnodiging om te bellen voor extra informatie Geen keursliijf Briefschema’s zijn natuurlijk geen keurslijf. Zo nodig kun je informatie toevoegen of weglaten. Eventueel kun je ook de volgorde van de onderwerpen aanpassen. Maar onthoud altijd: laat de emoties achterwege! < Advertentie nice to meet! Woudschoten Hotel & Conferentiecentrum in Zeist is centraal gelegen op een bosrijk eigen landgoed van 45 hectare. Tussen al dit groen bieden wij, in een sfeervolle accommodatie met 30 vergaderzalen en 140 hotelkamers, een compleet product met diverse faciliteiten en een helder prijsbeleid. We zijn uitstekend geschikt voor één- en meerdaagse bijeenkomsten: zowel voor trainingen en congressen als voor onze weekendhotelgasten. Woudenbergseweg 54 3707 HX Zeist T 0343 - 492 492 F 0343 - 492 444 E info@woudschoten.nl I www.woudschoten.nl Pagina 24

Pagina 26

Scoor meer met een online winkel in uw PDF's. Velen gingen u voor en publiceerden weekbladen online.

msm010212 Lees publicatie 13Home


You need flash player to view this online publication