KLANTVRIENDELIJKHEID Kaas Een paar weken geleden was ik voor zaken in Amsterdam. Dit combineerde ik met een middag struinen door de stad samen met mijn vrouw: ’s avonds een heerlijk diner en daarna een rustige nacht in een hotel. Hoe goed kan een mens het hebben? Beter. Overdag liepen we namelijk in de Jordaan en troffen we Kaashuis Tromp aan. Ik werd naar binnen getrokken door de fijne geur, de open uitstraling en een verbluffende kazencollectie. Er stond een uitermate enthousiaste verkoopster: betrokken, kundig en bezeten van kaas. Ze vroeg of ze ons kon helpen en ik maakte haar snel duidelijk dat ik niets kwam kopen omdat ik nog even in Amsterdam bleef en de kaas niet koud kon leggen, maar dat ik wel onder de indruk was van de zaak. Het maakte haar geen donder uit. Ze toverde allerlei heerlijke kazen tevoorschijn die bij rode port paste. Kazen die prima als dessert dienden. Kazen voor op het brood, kazen voor in de pasta en kazen voor tussendoor. Vijfentwintig minuten later verlieten we de zaak. Zonder kaas maar met een verpletterende indruk. Geholpen terwijl we niet geholpen hoefden te worden. Overtroffen verwachtingen. Besmet met het kaasvirus. Klantgerichtheid tot in de puntjes. Geen wassen neus van een iets te gladde verkoper met eigenbelang, geen fopspeen van een marketeer die me tijdens mijn avondeten lastigvalt met vervelende aanbiedingen, zo mijn avondeten verpest en dan nog het lef heeft me ‘een fijne avond’ te wensen. Geen secretaresse die me uit alle macht weigert door te verbinden met haar directeur, alleen maar omdat ik het wachtwoord niet heb. Ja dames (en zeldzame heer), hier ligt een behoorlijke uitdaging. Jullie worden nogal eens ervaren als een lastig te nemen horde, een obstakel, een onneembare vesting, een stok voor de deur. Dienstbaar voor je leidinggevende, duidelijk, direct en soms een tikkeltje bot voor de externe relatie. Terwijl jullie allemaal zulke aardige, hardwerkende, lieve en hulpverlenende mensen zijn. De vraag is: kan het anders? (Huub van Mackelenbergh) COLOFON Management Support magazine is al achtentwintig jaar het vakblad voor de professionele secretaresse, de managementassistent, de office- en bureaumanager en de directiesecretaresse. Het is een uitgave van Kluwer bv. In zijn redactionele formule richt Management Support magazine zich op de positionering en op de ontwikkeling van het vakgebied van de doelgroep. Tevens ondersteunt het de lezer in haar functie als sparringpartner van de manager. Management Support magazine verschijnt 10 keer per jaar Redactie Mieke Bloemheuvel - mbloemheuvel@kluwer.nl Vera Bot - vbot@kluwer.nl Redactieadres Postbus 4, 2400 MA Alphen aan den Rijn Telefoon: (0172) 46 66 07/46 66 17 Fax : (0172) 42 28 04 Aan dit nummer werkten mee Micha Aarts, Niels van Aken, Maarten van Buuren, Gertjan Groen, Marianne Kalkman, Bouke van Kleef, Ellen Kleinlangevelsloo, Huub van Mackelenbergh, Leonore Pulleman, Marian Vullers, Judith Winterkamp, Roos Woltering, Jan Zandstra (illustratie) Vormgeving en opmaak colorscan bv, Voorhout - www.colorscan.nl De Handlangers - www.dehandlangers.nl Druk Senefelder Misset, Doetinchem Uitgever Cas Wegman Marketing Ceesjan de Vos - cdevos@kluwer.nl Advertentie-acquisitie SasKia Bosker Telefoon: (0172) 46 63 89 sbosker@kluwer.nl Irene Verhulst Telefoon: (0172) 46 64 78 iverhulst@kluwer.nl Advertentieplaatsingen worden uitgevoerd overeenkomstig de ‘Regelen voor het Advertentiewezen 1990’ Abonnementen Jaarabonnement € 89,- (excl. 6% btw, incl. verzending). Collectieve abonnementen op aanvraag. Abonnementen kunnen tot uiterlijk drie maanden voor aanvang van een nieuw abonnementsjaar worden opgezegd bij Kluwer, Customer Contact Center, Postbus 23, 7400 GA Deventer. Bij niet-tijdige opzegging wordt het abonnement automatisch verlengd. Met vragen kunt u terecht op www.kluwer.nl/klantenservice Digitale abonnementen Dit magazine is ook digitaal verkrijgbaar. Meer informatie: www.managementsupport.nl/digitaal Informatie over abonnementen Kluwer legt uw gegevens vast voor de uitvoering van de (abonnements-)overeenkomst. Uw gegevens kunnen door Kluwer, of zorgvuldig geselecteerde derden, worden gebruikt om u te informeren over relevante producten en diensten. Indien u hier bezwaar tegen heeft kunt u contact met ons opnemen. Op alle uitgaven van Kluwer zijn de algemene leveringsvoorwaarden van toepassing. Deze kunt u lezen op www.kluwer.nl. Verzending en facturering Kluwer bv. Partners Adecco Top Secretaries, Bilderberg Hotels & Restaurants, Conferentiecentrum Woudschoten, KLM CityJet, KPN, Leitz, Tintelingen en VCK Travel. Auteursrecht voorbehouden Niets uit deze uitgave mag zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever openbaar worden gemaakt of verveelvuldigd. Op iedere inzending van een bijdrage of informatie zijn van toepassing de Standaard- publicatievoorwaarden van Wolters Kluwer Nederland bv, gedeponeerd ter griffie van de arrondissementsrechtbank te Amsterdam onder nummer 5/2000; een kopie kan kosteloos bij de uitgever worden opgevraagd. ISSN 1382-3590 - Copyright 2012 Management Support magazine. Hoewel aan de totstandkoming van deze uitgave de uiterste zorg is besteed, aanvaarden de auteur(s), redacteur(en) en uitgever(s) geen aansprakelijkheid voor eventuele fouten en onvolkomenheden, noch voor de gevolgen hiervan. 38 FEBRUARI 2012 MANAGEMENT SUPPORT Pagina 37

Pagina 39

Heeft u een brochure, ipaper of internet archief? Gebruik Online Touch: uitgave online publiceren.

msm010212 Lees publicatie 13Home


You need flash player to view this online publication