SIGNAAL Vies toilet... vieze keuken Bijna 80 procent van de Nederlanders concludeert bij het zien van een minder schoon toilet in een restaurant dat de hygiëne in de keuken ook niet veel goeds belooft. Meer dan de helft van de Nederlandse horecabezoekers heeft wel eens besloten ergens niet te gaan eten omdat het er niet schoon ‘leek’. Dit blijkt uit de Toiletbarometer van Tork, een jaarlijks onderzoek onder 4000 Europeanen naar toiletgewoonten en hygiëne. Zo blijkt dat Nederlandse horecabezoekers weinig vertrouwen hebben in de hygiëne van koks en keukenpersoneel. Bijna een kwart (23 procent) denkt dat zij zelden of nooit de handen wassen voor het koken. Een derde van de ondervraagden meent daarnaast dat koks het eten dat op de grond is gevallen oprapen en gewoon weer gebruiken (32 procent). Het meest sceptisch zijn we over de hygiëne in de lokale kroeg (43 procent). Restaurants en de bar in hotels doen het beter, vinden wij. Europeanen daarentegen zijn nóg kritischer. Die maken rechtsomkeer als de hygiëne niet bevalt. < Meest populaire zakenhotels 2011 Zakenreizigers vormen een belangrijke doelgroep voor hoteliers: zij brengen niet zelden meerdere dagen per week door in een hotel. Maar waar overnachten zij het vaakst? hotel.info, de gratis online hotelreserveringsservice nam het boekingsgedrag van haar zakenreizigers in 2011 onder de loep en keek welke zakenhotels in Nederland en Europa de meeste boekingen hadden. Onderstaande hotels kun je met een gerust hart boeken voor je baas. 1. Hotel Duiven bij Arnhem 2. Van der Valk Amersfoort A1 3. Dorint Hotel Amsterdam Airport 4. Hotel Kasteel Bloemendaal, Vaals 5. Golden Tulip Jagershorst, Leende (Bron: Congreswereld.nl) 6. Van der Valk Rotterdam Blijdorp 7. NH Den Haag 8. West Cord Fashion Hotel Amsterdam 9. NH Musica, Amsterdam 10. Citizen Hotel Amsterdam, Amsterdam - Schiphol < Sterren zeggen niets over kwaliteit hotel Zakenreizigers mogen zich bij de keuze van een hotel niet blind staren op de sterrenclassificatie. Dat zegt Carlson Wagonlit Travel (CWT) op basis van eigen onderzoek. Hoewel veel reizigers het aantal sterren vaak te hoog vinden in vergelijking met de geboden service, is de conclusie van CWT dat vaak het omgekeerde waar is. ‘Uit de praktijk blijkt dat de service in 2-sterren hotels in veel gevallen niet onderdoet voor de faciliteiten en services in 3-sterren hotels. En weet je hoe dat komt? Hotels gunnen zichzelf graag een ster minder zodat ze in aanmerking blijven komen voor wereldwijde contractafspraken met multinationals. Bij een ster te veel lopen ze het risico te worden gepasseerd omdat ze dan als ‘te duur’ worden beschouwd, aldus de zakenreisorganisatie. Daarnaast is het ook zo dat de hotelkwalificaties ook per land nogal verschillen. Dat maakt het vergelijken van hotels er niet gemakkelijker op. < MANAGEMENT SUPPORT APRIL 2012 Handige links Ook zo blij dat de koude winterdagen achter de rug zijn? Mooie tijd om samen met je collega’s of team de aanloop naar de zomer te vieren. Onderneem nú actie en bekijk het actuele aanbod van Het Evenementen Team dat weer paraat staat om jou en je collega’s sportief te laten genieten aan de kust. Zee op de achtergrond, zonnetje in je rug... zie je het voor je? Kijk voor de mogelijkheden op www.beachparty-strandfeest.nl. < Organiseer je een evenement, dan kun je eigenlijk niet meer aankomen met een papieren programma. Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig immers wel een iPhone of een smartphone. Alle relevante informatie zet je dus in een app. Fluitje van een cent via www.twoppy.com. < Op zoek naar een leuk thema voor het bedrijfsfeest dat jij mag organiseren? Moet je eens kijken op www.levensgenieters.nl als je daar geen inspiratie opdoet weten wij het ook niet meer. < Als je van plan bent een stedentrip te maken moet je eens kijken op www.cityzapper.nl. Op deze stedensite vind je honderden tips van expats, airline crew, cityreporters en andere stedenreizigers over de beste en leukste restaurants, hipste winkels, hotspots, clubs, museums, hotels et cetera. Absoluut het bekijken waard. < Heb je een bedrijfsuitje of evenement georganseerd en wil je weten of het dan ‘weer’ of ‘geen weer’ is? www.weerplaza.nl geeft een 14-daagse weersverwachting. Nooit weg als je weet wat voor weer het dan is. < Wie op (zaken)reis gaat, gaat gezond weg en wil gezond weer thuiskomen. Heb je zo je twijfels over bijvoorbeeld het wel of niet vaccineren voor een bepaald land? Bezoek dan de KLM Travel Clinic voor een persoonlijk reisadvies, vaccinaties en reisartikelen: www.klmtravelclinic.nl. < 7 Pagina 6
Pagina 8Scoor meer met een web winkel in uw archief. Velen gingen u voor en publiceerden relatiemagazines online.
MSM0412 Lees publicatie 16Home