SIGNAAL ‘Social Seating’ Passagiers die reizen met vliegtuigmaatschappij KLM kunnen vanaf begin volgend jaar via social media kiezen naast wie ze in het vliegtuig komen te zitten: ‘social Seating’ heet dat. Aan de hand van profielen op Facebook of LinkedIn kunnen naaste passagiers bij online inchecken worden uitgekozen. De nieuwe service is voor alle passagiers toegankelijk. ‘Mits ze natuurlijk in het ‘bezit’ zijn van een online profiel’, aldus KLM. Disneyland Parijs doet het goed in de zakelijke markt Voor de zakelijke afdeling van Disneyland Parijs, Business Solutions, was 2011 het beste jaar sinds 2007. Volgens een van de grootste MICE-locaties van Europa is het succesvolle jaar in moeilijke economische tijden mede te danken aan het feit dat de evenementenlocatie/attractiepark zich heeft weten aan te passen aan de trends in de markt. Ook de uitbreiding van het pakket aan persoonlijke services voor haar klanten gaf de cijfers een boost. Dit resulteerde in het volgende: • Het aanbieden van package offers leidde tot 15 procent meer aanvragen. • 32 procent van de aanvragen was afkomstig van bureaus. • 58 procent van de aanvragen was afkomstig van corporates. • 10 procent van de aanvragen was afkomstig van overheidsinstellingen. • Stijging van het aantal retail- en franchise-evenementen. • 15 procent van de Business Solutions events was voor groepen van 500+. < Klein maar fijn park Plaza heet nu PPHE Hotel Group Hotelgroep park Plaza Hotels Limited heet voortaan PPHE Hotel Group Limited. De nieuwe naam moet de positie als ‘multibrand’ operator versterken. PPHE Hotel Group is gedeeltelijk eigenaar van, of opereert onder licentie de merknamen park Plaza Hotels & Resorts, art’otel en Arenaturist. PPHE Hotel Group Limited heeft een aantal nieuwe vestigingen aangekondigd waaronder een mixed-use ontwikkelingsproject in Pattaya Bay, Thailand. Het bedrijf staat tevens klaar voor de opening van de eerste drie nieuwe park Plaza resorthotels in Istrië, Kroatië in de zomer van 2012. < Etentje? Restaurant reserveringssite Couverts.nl lanceerde onlangs de Couverts app waarmee je 24 uur per dag gratis een reservering kunt maken bij restaurants in heel Nederland. Of je nu op zoek bent naar een tafeltje voor twee of naar een leuk adres om met je collega’s of je team te gaan eten; Couverts zet in een paar stappen de leukste restaurants voor je op een rij. Spontaan uit eten? De Couverts app laat direct zien bij welke restaurants in de buurt een tafel vrij is. De Couverts app biedt reserveringsinformatie van restaurants in heel Nederland inclusief actuele menu-informatie, prijzen, sfeerfoto’s en een video-impressie. De Couverts app is er voor iPhone, Android en Black Berry. Zie www.couverts.nl. < 6 Utrecht is niet alleen de meest aantrekkelijkste provincie voor zakelijke bijeenkomsten, de stad staat ook op nummer 1 als het gaat om een- of meerdaagse zakelijke bijeenkomsten in eigen land. Dat blijkt uit het ContinuZakenreisOnderzoek 20102011, uitgevoerd door onderzoeksbureau NBTC-Nipo. Vooral de goede bereikbaarheid en het uitgebreide aanbod aan vergaderlocaties en congresfaciliteiten in Utrecht scoren goed. Het onderzoek geeft verder aan dat de provincie Utrecht - een van de kleinste provincies van ons land - een groot deel van de jaarlijkse meerdaagse binnenlandse zakenreizen voor haar rekening neemt: in totaal worden jaarlijks 1.038.000 zakelijke overnachtingen geboekt. De helft hiervan komt uit het MICE-segment (Meetings, Incentives, Conventions & Exhibitions), terwijl de overige 50 procent bestaat uit individuele zakelijke overnachtingen. < Hoe heet je ook alweer Het is een veelvoorkomende maar pijnlijke situatie: iemand spreekt je aan op een evenement met je voornaam, maar jij moet zijn/haar naam schuldig blijven. ‘Ik ben slecht met namen’ luidt dan meestal je excuus. Heb jij daar ook zo’n last van? Met (onder andere) de volgende tips onthoud je ze wél! • Bepaal welke fysieke karakteristieken kenmerkend zijn voor de persoon die je leert kennen en probeer die in je hoofd te associëren met zijn naam. • Kies uit de persoon in kwestie een kenmerk dat hem onderscheidt van anderen. Zijn baan bijvoorbeeld, of de manier waarop ‘ie praat. Of maak mentale notities van de vorm van zijn gezicht, zijn manieren of de geur van haar rolf/">viktor-rolf/">parfum. Door op die details te letten en ze te linken aan een naam, geef je meer associaties door aan je hersenen en versterk je de herinnering. • Als iemand zich aan jou voorstelt, herhaal dan z’n naam. • Als je een visitiekaartje krijgt, stop dat dan niet meteen in je tas maar kijk er even naar en probeer het met de persoon in kwestie te associëren. < APRIL 2012 MANAGEMENT SUPPORT Pagina 5

Pagina 7

Scoor meer met een online winkel in uw boeken. Velen gingen u voor en publiceerden vaktijdschriften online.

MSM0412 Lees publicatie 16Home


You need flash player to view this online publication