PLANET 21 MVO-strategie Accor Hotels op ongekend hoog niveau Het ‘best bewaarde geheim’. Zo omschrijft Accor Hotels de status van haar MVO-beleid, dat in 1994 al invulling kreeg door de oprichting van een milieuafdeling. Het eerste concrete milieubeleid werd in 1998 vastgesteld, waarna diverse programma’s elkaar opvolgden. Het laatste programma, Earth Guest, krijgt nu de ultieme opvolging met PLANET 21, waarbij de expansie van Accor Hotels nog meer in harmonie zal gaan met duurzaamheid, respect voor het milieu en de lokale gemeenschap. De keuze voor verantwoorde groei blijft, in tegenstelling tot het verleden, nu meer niet binnenskamers. Accor Hotels gaat naast medewerkers en relaties ook de gasten nadrukkelijker betrekken bij haar nieuwe MVO-strategie. netwerk van Accor Hotels en de variëteit aan locaties werken in dit geval natuurlij ons voordeel. Op het gebied van HNW zij we trouwens alweer fase 2 ingegaan. HN is volgens eigen onderzoek aan verander onderhevig en daar stemmen we onze locaties natuurlijk weer op af.“ ibis “Maar we investeren niet alleen in locati we kijken ook hoe we de formules nog beter op elkaar kunnen afstemmen en de herkenbaarheid van ons aanbod nog beter kunnen positioneren. Zo gaan we, om de krachten te bundelen, het econom segment de komende tijd hervormen. He huidige ibis krijgt een nieuwe huisstijl en de formules Etap en all seasons gaan op respectievelijk ibis Budget en ibis Styles. Voor Nederland zal met name de nieuwe uitstraling van ibis opvallen, daar de over formules in Nederland amper een rol van betekenis spelen.” MVO De afgelopen periode stond binnen Accor Hotels in Nederland het vergaderaanbod centraal. Mitch Huysman: “We hebben met een opvallende campagne naar buit willen uitdragen dat we veel tijd, geld en energie gestoken hebben in onze vergad faciliteiten. Voor elke portemonnee kunn we goede faciliteiten bieden. Het is goed dat klanten ons zien als degelijk en solid maar wij wilden juist dat zij ons gingen associëren met een organisatie die een b zonder en veelzijdig aanbod heeft. Ik den dat de campagne daar zeker aan bijdraag We hebben de bescheidenheid van ons afgegooid.” De groei van Accor Hotels, waar onder andere de merken ibis, Mercure, Novotel, Pullman en Sofi tel onderdeel van uitmaken, zit er ondanks de economische situatie goed in. Zo is het afgelopen jaar het aanbod van hotels met vierhonderd gegroeid tot 4.400 met een capaciteit van 530.000 kamers. Dit alles wordt gerund met ruim 180.000 medewerkers, die ervoor zorgen dat het niemand aan iets ontbreekt. Niet alleen groei kenmerkt de organisatie. Mitch Huysman, Director of Sales Meetings & Events, Leisure and Distribution bij Accor Hospitality: “Wij investeren jaarlijks vele miljoenen om onze faciliteiten state-ofthe-art te houden, waarbij we natuurlijk rekening houden met marktontwikkelingen, zoals Het Nieuwe Werken (HNW). Het faciliteren van het zakelijk verkeer staat bij ons al lang hoog op de agenda. Het landelijk “Dat laatste gaan we nu ook doen op het gebied van Maatschappelijk en Verantwo Ondernemen. Naar buiten toe is ons bele het best bewaarde geheim, terwijl het intern al sinds 1994 op de agenda staat. durf echt te stellen dat Accor als hotelket de eerste was die een MVO-strategie gin voeren en dat wij nog steeds een enorm voorsprong hebben ten opzichte van de concurrentie. Deze voorsprong gaan we trouwens nog verder uitbouwen met het Pagina 43

Pagina 45

Heeft u een onderwijsmagazine, issuu of internet drukwerk? Gebruik Online Touch: spaarprogramma online op uw website plaatsen.

MSM0612 Lees publicatie 19Home


You need flash player to view this online publication