RELATIEMANAGEMENT When a plan comes together Het opstellen van een relatiemanagementplan Goed relatiemanagement valt of staat met een duidelijk plan. Hoe stel je dat op? Jos Burgers, mede-auteur van Professionals en relatiemanagement legt uit. Over boren en gaten, vrienden en kennissen. Tekst Suzanne Bergman ‘De klanten van vandaag zorgen voor de omzet van morgen.’ Een waarheid als een koe, en meteen de basis van relatiemanagement. Want de relatie met die klanten (en in bredere zin met alle relaties), daar draait het om. Hoe houd je die goed? En hoe zorg je dat het hele bedrijf dat op dezelfde manier doet? Door afspraken te maken over relatiebeheer, en die vast te leggen in een plan. En tja, dat plan. Volgens Jos Burgers en Frank Kwakman, auteurs van Professionals en relatiemanagement kan dat zo uitgebreid als je wilt, maar volstaan twee A4-tjes ook. Als je het maar in de praktijk brengt, en het niet bij een plan op papier blijft. Maar gelukkig 12 SEPTEMBER 2012 MANAGEMENT SUPPORT Pagina 11

Pagina 13

Voor uitgaven, online flyers en mailings zie het Online Touch content management beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een online winkel in uw brochures.

MSM0912 Lees publicatie 22Home


You need flash player to view this online publication