COMMUNITY Management Support Event ‘12 Praktisch, Persoonlijk en Professioneel Top 10 meest populaire workshops 1. Het Nieuwe Werken; juist op het secretariaat! 2. Social Media 3. Digitaal Archiveren 4. Notuleren in Excel 5. Secretaresse 3.0 – JIJ maakt het verschil 6. Bewust mondeling communiceren 7. Kei in taal 8. Manage je mailbox in Outlook 9. Effectiever werken met de iPad Donderdag 8 november ochtend middag ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ 10. Het nieuwe (samen)werken: de secretaressepool ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ Vrijdag 9 november ochtend middag ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ Log in op LinkedIn en zoek bij Event op Management Support Event en klik op ‘attent’ Tijdens het Management Support Event ‘12 kun je weer deelnemen aan de 10 meest populaire workshops van Management Support. Je werkt in kleine groepen in korte tijd aan je persoonlijke ontwikkeling. Deze workshops worden gegeven door professionele en ervaren trainers. 1. Het Nieuwe Werken; juist op het secretariaat! Vermeld #MSevent12 in je tweet. Deze wordt dan op de site van het Event getoond. Marianne Smits/Ed Hartskeerl Wat houdt Het Nieuwe Werken in? Wat heb jij als secretaresse hieraan? Wat levert het je op? In deze workshop maak je kennis met alle onderwerpen die erbij komen kijken, zodat je na afl oop professioneel mee kunt denken en Het Nieuwe Werken ook op jouw secretariaat tot een succes kunt maken. 2. Social Media Word lid van onze Facebook fanpagina en blijf op de hoogte van de ontwikkelingen rond het Event: www.facebook.com/ managemsupport Bouke van Kleef/Ed Hartskeerl Sociale mediaplatformen zijn ‘hot’ en blijken ideaal om kennis en ervaring uit te wisselen. Slim gebruik van sociale media geeft je de mogelijkheid jezelf te profi leren (personal branding) en nieuwe deuren te openen. In deze workshop laten we je zien welke externe en interne sociale media er zijn en hoe je deze het beste in kunt zetten om jouw netwerk en dat van je manager te vergroten. 3. Digitaal Archiveren Bouke van Kleef/Marianne Smits In deze workshop leer je hoe je een voor iedereen overzichtelijke indeling ontwerpt voor zowel je digitale archief in Outlook als je papieren archief. Zoektijden behoren vanaf nu tot het verleden en twijfels welk document waar te archiveren worden weggenomen. Aan de hand van een lijst met meer dan 40 onderwerpen die voorkomen in het archief van een willekeurige organisatie, maak je groepsgewijs een classifi catie. Met de tips en technieken die je in deze workshop leert is het maken van je eigen mappenindeling een fl uitje van een cent! 4. Notuleren in Excel Judith Winterkamp Wie snel en gemakkelijk wil notuleren, kan dat het beste in Excel doen. Tijdens de vergadering zet je de besluiten en acties direct in de juiste kolom. En wil je een beknopte samenvatting maken, dan is ook daar voldoende ruimte voor. Doordat je tijdens de vergadering alle informatie op de juiste plek zet, heb je na afl oop van de bijeenkomst je notulen al bijna af. 24 SEPTEMBER 2012 MANAGEMENT SUPPORT Pagina 23
Pagina 25Scoor meer met een webwinkel in uw magazines. Velen gingen u voor en publiceerden flyers online.
MSM0912 Lees publicatie 22Home