COMMUNITY 5. Secretaresse 3.0 - JIJ maakt het verschil Annemarie de Martines Onder invloed van Het Nieuwe Werken zijn organisaties op zoek naar een moderne werkstijl die bij hun organisatie én hun medewerkers past. Ook jouw afdeling krijgt daarmee te maken. Jouw rol en die van het secretariaat verandert daarin, wordt belangrijker en vraagt om nieuwe competenties als meedenken, faciliteren, sturen, beïnvloeden, adviseren, leidinggeven. Hoe zorg je ervoor dat je aansluiting houdt bij alle vernieuwingen? Dat leer je tijdens deze workshop. 6. Bewust mondeling communiceren Angela Wijers In deze workshop word je je bewuster van je eigen manier van communiceren en wat het effect daarvan op anderen is. Hoe jijzelf duidelijker overkomt. En hoe je elkaar - al dan niet bewust - kunt beïnvloeden. Door actiever te luisteren en de juiste vragen te stellen krijg je meer grip op je gesprekken. 7. Kei in taal Nancy van Etten/ Geerke van der Bruggen Je wilt je spelling beheersen, want je weet dat je lezer door taalfouten twijfelt aan jouw inhoudelijke deskundigheid. Dat is onterecht, maar wel de praktijk. Daarom volg je deze workshop, zodat je zeker weet dat je teksten foutloos zijn en volgens de laatste spellingregels geschreven. 8. Manage je mailbox in Outlook Dick van der Boor De hoeveelheid tijd die we kwijt zijn met het behandelen van e-mail, is in de afgelopen twee jaar meer dan verdubbeld. Hoe kun je je mail zo managen, dat er nog genoeg tijd overblijft voor andere dingen? Dat leer je in deze workshop. Je start met tips voor het reduceren en zoveel mogelijk delegeren van je berichtenstroom. Je krijgt precies díe tips die zijn toegesneden op het gebruik van Outlook in jouw functie! 9. Effectiever werken met de iPad Leo van den Broek Het mobiel bewerken, opslaan, delen en digitaal bewaren van documenten, dossiers en agenda’s vraagt om duidelijke afspraken met collega’s en het secretariaat. Wij geven in deze workshop praktische handvatten voor het maken van duidelijke (interne) afspraken. Daarnaast krijg je praktische tips & tricks voor het werken en papierloos vergaderen met de iPad die jij en je manager meteen kunnen toepassen. Bovendien krijg je inzicht in de vele handige mogelijkheden, maar ook de beperkingen van de iPad. 10. Het Nieuwe (samen)Werken: de secretaressepool Peter Vos HN(s)W vraagt van secretaressen sterk zelfmanagement, je moet weten wat je wilt, je grenzen kennen en oog houden voor je omgeving en collega’s. Je eigen verantwoordelijkheid neemt met HN(s)W enorm toe. De eisen aan resutaten verminderen zéker niet. Je moet anders samenwerken dan voorheen. In de workshop wordt specifiek ingegaan op de voordelen en de valkuilen van het werken in zogenaamde Shared Service Centers oftewel secretaressepools. Schrijf je in voor de workshops op www.managementsupport.nl/event LOCATIE De workshops vinden plaats op: • 8 november in Jaarbeurs Media Plaza Utrecht (entree Oost). • 9 november in Jaarbeurs Beatrixtheater Utrecht. Bereikbaar met Openbaar Vervoer (Utrecht Centraal Station) en op loopafstand van de Jaarbeurs/het Event. PRIJS De prijs per workshop bedraagt € 245,- voor abonnees van Management Support. Niet-abonnees betalen € 275,-. De prijzen zijn incl. koffie/thee tijdens ontvangst en pauzes, lunch (locatie Event) en workshopmateriaal. Vermelde prijzen zijn excl. btw. Nog geen abonnement op Management Support magazine? Als je bij je inschrijving direct een jaarabonnement neemt (tien nummers per jaar, € 89,-, excl. btw) profiteer je alsnog van de voordelige lezersprijs! INFORMATIE Tijden De workshops vinden zowel in de ochtend als in de middag plaats. Ochtendprogramma: 09.30 - 12.00 uur Middagprogramma: 14.00 - 16.30 uur Je hebt zo voldoende tijd om je bezoek aan het Event te combineren met één of meer workshops. Inschrijven Schrijf je s.v.p. in vóór 7 november. Zodra we je inschrijving ontvangen hebben, krijg je een definitieve bevestiging. 8 en 9 november 2012 Jaarbeurs Utrecht, Hal 3 www.managementsupport.nl/event MANAGEMENT SUPPORT SEPTEMBER 2012 Annuleren Verhinderd? Tot vier weken voor aanvang kun je kosteloos annuleren. Na vier tot twee weken voor aanvang ben je 25 procent van het inschrijfgeld schuldig. Daarna is annuleren niet meer mogelijk, maar mag wel een collega jouw plaats innemen. Meer informatie (0571) 27 13 20, therese@coconorganiseert.nl 25 Pagina 24
Pagina 26Voor publicaties, online relatiemagazines en weekbladen zie het Online Touch CMS beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een web winkel in uw flyers.
MSM0912 Lees publicatie 22Home