RELATIEMANAGEMENT Relatie-events Inhoud en ‘look and feel’ bepalend voor het animo Eén van de middelen om belangrijke bestaande relaties én nieuwe klanten aan je te binden, is het organiseren van events. De aanleidingen daartoe kunnen legio zijn. Te denken valt aan de lancering van een nieuw product, het vieren van een jubileum, het presenteren van een nieuw plan, een debat over mogelijkheden binnen de branche of ‘gewoon’ werken aan de binding door relaties te trakteren op een bijzonder uitje. Maar hoe zorg je nu voor interesse vanuit de doelgroep en dus een goede opkomst? Tekst Lenny Kaarsgaren De keuze voor het type relatie-event begint bij de onderliggende doelstelling: wat is de reden of aanleiding om een evenement voor klanten of prospects te organiseren? Wat wil je ermee bereiken? Een nieuwe sector betreden? Bestaande relaties versterken? De nor8 men en waarden of USP’s (unique selling points) van de organisatie overbrengen? De marktleiderspositie onderstrepen of de uitmuntende kwaliteit laten ‘proeven’? En van welk groter geheel, groter plan, maakt dit evenement wellicht onderdeel uit? Imago versterken Wil je bijvoorbeeld het merk van je organisatie versterken, dan spreken we van een imago event. Je wilt dan de normen en waarden en bijvoorbeeld de kracht van het merk overbrengen door die te laten beleven. SEPTEMBER 2012 MANAGEMENT SUPPORT Pagina 7

Pagina 9

Voor tijdschriften, online relatiemagazines en magazines zie het Online Touch CMS systeem. Met de mogelijkheid voor een e-commerce shop in uw verenigingsbladen.

MSM0912 Lees publicatie 22Home


You need flash player to view this online publication